Stagnacja nastrojów
W styczniu konsumentów cechował nieco większy optymizm niż w grudniu
Stagnacja nastrojów
Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł w styczniu z 74 do 77 punktów. Choć jednak grudniowe pogorszenie ich nastrojów było zjawiskiem sezonowym, to od jesieni pozostają one w stagnacji. Rzadziej planujemy większe zakupy, staramy się unikać zadłużenia. Powiększają się obawy inflacyjne, ale maleje lęk przed bezrobociem.
Wyniki styczniowego sondażu Ipsos potwierdziły, że grudniowy spadek nastrojów wynikał ze specyficznej frustracji konsumentów, zmuszonych do przedświątecznego rytuału zakupów. Jednak również w styczniu nie ma mowy o wzrostowej tendencji WOK; najwyżej o jego stagnacji (i obydwu jego składników - skłonności do zakupów i oceny klimatu gospodarczego). Nie jest to zresztą sytuacja najgorsza, bo grudniowy negatywny impuls mógł bardziej zaważyć na nastrojach konsumentów w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta