Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Teatry

23 stycznia 2004 | Warszawski Informator Rzeczpospolitej | JR DK
źródło: Nieznane

TEATRY

  • Gogol inaczej
  • Gęba zgrywy
  • Teatralne ABC
  • Repertuary
GOGOL INACZEJ

Ucieczka w szaleństwo

Egzystencjalny lęk jest osią spektaklu

FOT. PIOTR WOŁOSZYK

Na złożoną konstrukcję przedstawienia "Pamiętnik wariata", przygotowanego przez trójmiejski Teatr 43 Kwietnia według prozy Mikołaja Gogola, składają się elementy monodramu, pantomimy, tradycyjnego aktorstwa, opery, teatru plastycznego i muzycznego. Jego twórcą jest Dzidek Starczynowski, zamieszkały od kilkunastu lat w Berlinie reżyser, aktor i choreograf.

W głównej roli Popryszczyna występuje Andrzej Pieczyński, a jako jego alter ego - Joachim Lamża. Obok nich grają: Aleksander Olo Adamczyk (mim z Lublina), Wojtek Tremiszewski (Grupa Muflasz i Wybrzeżak), Adrianna Góralska i Michał Lewandowski (oboje do niedawna ze Stajni Pegaza). W "Pamiętniku wariata" reżysera interesuje głównie temat egzystencjalnego strachu. Bohaterem Gogola kieruje niespełnienie życiowe, brak akceptacji ze strony kobiet i lęk przed utratą środków do życia - motywy nader aktualne i dzisiaj. Popryszczyn ucieka w szaleństwo: tworzy wizje, które pomagają mu przetrwać w przerastającej go rzeczywistości. Dzidek Starczynowski pierwszy raz sięgnął po "Pamiętnik wariata" w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3133

Spis treści

Polska-Unia Europejska

Zamów abonament