Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lepiej iść na ugodę niż do sądu

14 sierpnia 2004 | Prawo | HF

Prawo konsumenckie

Rzecznicy wybierają mediację z przedsiębiorcami

Lepiej iść na ugodę niż do sądu

Rzecznicy konsumenccy najchętniej rozwiązują spory konsumentów z przedsiębiorcami w drodze mediacji. Przedsiębiorcy zaś coraz częściej doceniają to i idą na ugodę.

Powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumenccy działają przy starostwach i udzielają konsumentom pomocy za darmo. Do takiej roli powołały ich 5 lat temu przepisy.

SPRAWY TRAFIAJĄCE DO RZECZNIKÓW

Do rzeczników po pomoc zgłaszają się konsumenci z drobnymi reklamacjami. Coraz więcej jest jednak spraw, w których chodzi o większe pieniądze, dotyczących np. rachunków telefonicznych czy za energię. Na tej liście dominują reklamacje:

  • usług telekomunikacyjnych;

  • usług telefonii komórkowej;

  • usług turystycznych;

  • usług deweloperskich;

  • pośrednictwa w sprzedaży
  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3304

Spis treści
Zamów abonament