Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Case study, czyli dziwne losy piwnej firmy

14 sierpnia 2004 | Publicystyka, Opinie | LO
źródło: Fotorzepa

Adam Brodowski, prezes i założyciel browaru Strzelec, doświadczył niemal wszystkich kłopotów, jakie mogą się przydarzyć rosnącemu w siłę przedsiębiorstwu

Case study, czyli dziwne losy piwnej firmy

Wykres

FOT. ŁUKASZ TRZCIŃSKI

Na "studium przypadku" obejmującym kłopoty, jakie przytrafiły się firmie Browary Polskie Brok-Strzelec, uczą się analitycy i studenci. Ten "przypadek" to spółka, która rozwija się na bardzo konkurencyjnym rynku i potrzebuje zewnętrznego finansowania. Jej założyciel i szef musi współdziałać z instytucjami finansowymi, a także inwestorami, których intencje wobec spółki bywają różne. Kilkakrotnie możliwy był już jej upadek. Ale spółka istnieje, choć ciągle ma problemy.

Adam Brodowski branżę piwną poznał w Przedsiębiorstwie Handlu Zagranicznego Hortex CSOIP, do którego trafił w 1990 r., tuż po ukończeniu Akademii Ekonomicznej w Krakowie. - Piwo w Polsce kupowało się wtedy spod lady. Moja pensja była powiązana z zyskiem od sprzedaży importowanych towarów, uznałem, że na piwie zrobię dobry interes - wspomina. Poznał ten rynek w kilku krajach, poznał producentów piwa i zdecydował się na jego import z Austrii. Współpracował wtedy ze spółką Harris Gmbh. To doświadczenie postanowił wykorzystać we własnym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3304

Spis treści
Zamów abonament