Skorzystaj na reklamie, nie zapłać VAT
Skorzystaj na reklamie, nie zapłać VAT
Czy gazetka informacyjno-reklamowa to prezent?
Nowe przepisy o VAT traktują reklamę znacznie łagodniej niż te obowiązujące przed 1 maja br. Przedsiębiorcy mogą na tym bardzo skorzystać. Niektóre - np. dotyczące opodatkowania prezentów - budzą jednak pewne wątpliwości.
Z końcem roku wydatki firmy na reprezentację i reklamę gwałtownie wzrastają. Jedni chcą wykorzystać pozostające pieniądze, inni szukają nowych klientów, jeszcze inni po prostu obdarowują kontrahentów pracowników prezentami z okazji świąt i Nowego Roku. Najlepiej, gdyby wszystko to odbyło się jak najtańszym kosztem, a przede wszystkim, żeby zapłacić jak najmniejszy podatek.
Jeśli chodzi o VAT, to od 1 maja obowiązują przepisy traktujące reklamę znacznie łagodniej niż dotychczas. Przedsiębiorcy mogą na tym bardzo skorzystać. Niektóre budzą jednak pewne wątpliwości interpretacyjne.
MATERIAŁY REKLAMOWO-INFORMACYJNE
Przed 1 maja wydanie materiałów reklamowo-informacyjnych było opodatkowane. Przedsiębiorca musiał wystawić fakturę wewnętrzną i naliczyć VAT należny. To on pokrywał koszt tego podatku, co podnosiło realny koszt całej akcji. Obecnie to się zmieniło.
O opodatkowaniu nieodpłatnego wydania towarów mówi art. 7 ust. 2 - 7 ustawy o VAT. Wynika z niego, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta