Hiobowe wieści dla scenicznych monopoli
Hiobowe wieści dla scenicznych monopoli
"Zwycięstwo" Howarda Barkera, na pierwszy planie Maciej Tomaszewski (Karol Stuart)
FOT. (C) TEATR WSPÓłCZESNY
Wrocławski Teatr Współczesny przedstawił w Warszawie spektakle "Zwycięstwo", "Królewnę Orlicę" i "Księgę Hioba". Widzowie mogli się przekonać, że działają w kraju znakomite zespoły aktorskie, które grają oryginalny repertuar, i nieznanych autorów.
Lektura większości teatralnych tekstów i recenzji sprawia wrażenie, że w Polsce działają dwa zwalczające się gangi teatralnych interesów - krytyków i artystów związanych z postępowo-libertyńską grupą Lupy, Jarzyny, Warlikowskiego i ich konserwatywnych antagonistów kierowanych przez Holoubka i braci Englertów, skupionych wokół Ateneum, Narodowego i Współczesnego w Warszawie.
Absurdalność dwubiegunowej wizji polskiego teatru mogą przełamać takie prezentacje, jak warszawskie występy Teatru...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta