Tuzy biznesu i piłki
Tuzy biznesu i piłki
Prof. Janusz Filipiak, prezes ComArchu, współwłaściciela piłkarskiej spółki Cracovia. W tym roku finansowym ma ona przynieść pierwsze zyski. Wzorem dla Cracovii jest Manchester United.
Jan Wejchert, prezes ITI. W Legię medialny holding zainwestował ponad 25 mln zł. Piłkarska spółka może liczyć na silne marketingowe wsparcie telewizji TVN i największego polskiego portalu internetowego Onet.
Zbigniew Drzymała, prezes Groclinu. Dzięki sportowej spółce Groclin Dyskobolia na wizerunku zyskał nie tylko producent tapicerki samochodowej Inter Groclin, ale i jego siedziba Grodzisk Wielkopolski.
Amica, Apator, Atlas, ComArch, Groclin, ITI, Prokom to nazwy dobrze znanych przedsiębiorstw, ale zarazem sportowych spółek akcyjnych. Inwestycje w piłkę nożną, koszykówkę czy żużel mają przynieść firmom nie tylko efekt marketingowy, lecz także konkretne zyski.
Możliwość zakładania w Polsce sportowych spółek akcyjnych powstała przed ponad 7 laty na mocy ustawy o kulturze fizycznej. Kluby zaczęły z niej korzystać, upatrując w tym głównie szansy wybrnięcia z problemów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta