Julio i ja, "młoda obietnica"
Sporo. Jego pomysł powstał bardzo dawno, ale nie można było znaleźć producenta. Aż na wyłożenie pieniędzy zdecydował się Robert Redford, którego przekonaliśmy do tej idei razem z włoskim dziennikarzem Giannim Miną. Na szczęście, Redford widział film Waltera Sallesa "Dworzec nadziei", podobał mu się i zaakceptował brazylijskiego twórcę jako reżysera "Dzienników motocyklowych". Pierwotnie miałem nawet pisać scenariusz, ale wyniknęły jakieś inne sprawy i w końcu napisał go Jose Rivera. Co do mnie, to poproszony zostałem o pomoc przy pisaniu dialogów, które musiały się różnić, gdyż język hiszpański w Ameryce Łacińskiej nigdzie nie jest taki sam. Inny jest nie tylko akcent, ale i słownictwo. Zależało nam, by w "Dziennikach motocyklowych" wiernie oddać całe to lingwistyczne zamieszanie.
Walter Salles chce teraz kręcić film według pańskiej powieści "Express Patagonia".Tak, mamy wspólne plany, z tym, że w tym wypadku chodzi o jeden, wyjęty z książki, motyw: historię samozwańczego szeryfa, który w pościg za Butchem Cassidym i Sundance Kidem udaje się aż do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta