Gdy umowa staje się zmową
Jednak niektóre porozumienia między przedsiębiorcami mogą zagrażać innym uczestnikom rynku lub zakłócać obowiązujące na nim warunki. Oto przypadki z ostatnich kilku lat. Finał jeszcze nie nastąpił, ponieważ w większości spraw złożono odwołania od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W styczniu 2003 r. spółka Ruch podpisała porozumienia z dwoma innymi firmami z tej branży, Rolkonem z Poznania i Franpressem z Wrocławia. Przedsiębiorcy stwierdzili, że chcą wspólnie, w ramach partnerstwa, wpływać na kształt polskiego rynku dystrybucji prasy oraz ograniczyć wzajemną rywalizację i konkurowanie tylko do poziomu i jakości usług.
Ograniczyli konkurencjęSprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który uznał, że porozumienia te, zawarte przez przedsiębiorców działających na tym samym rynku, mogą ograniczać bądź eliminować konkurencję. A tego zakazuje ustawa o ochronie konkurencji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta