Mniejsze dochody z prywatyzacji
Ile kosztuje brak reklamy papierosów
Mniejsze dochody z prywatyzacji
Wprowadzenie całkowitego zakazu reklamy wyrobów tytoniowych może pociągnąć za sobą bezsensownie wysokie koszty, bez żadnych efektów. Osoby, które palą papierosy i tak będą paliły, natomiast producenci nie będą mieli możliwości dotarcia do klientów z informacją o nowych wyrobach. Zatrzyma się więc pozytywny proces zmian, zachodzący na rynku, to znaczy -- przechodzenie na papierosy lżejsze, eliminowanie papierosów bardziej szkodliwych, np. filtrem. Zakaz reklamy uderzy wproducentów krajowych, bo zagraniczne wyroby i tak będą reklamowane, pośrednio, w filmach, sponsorowanych audycjach. Na zakazie reklamy stracą także środki masowego przekazu zarabiające na reklamie, ale również -- Skarb Państwa, bo taniej sprzeda zakłady przemysłu tytoniowego, które mają być prywatyzowane.
Może więc --...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta