Rynek konserwatywnych konsumentów
Odżywki dla niemowląt
Rynek konserwatywnych konsumentów
Wprowadzana obecnie na polski rynek przez holenderską firmę Ovita-Nutricia odżywka dla niemowląt Bebiko nie zachowała ze starego pierwowzoru praktycznie nic oprócz nazwy i wyglądu opakowania. Elementy te mogą jednak okazać się decydujące dla zachowania przez koncern absolutnej dominacji w sprzedaży odżywek dla niemowląt i dzieci. Rynek ten jest bowiem bardzo konserwatywny.
Bebiko było pierwszą odżywką dla niemowląt, która została wyprodukowana w Polsce. Pojawiła się na rynku na początku lat 70. i od tego czasu jej formuła nie była zmieniana. Mimo to odżywka tradycyjnie jest najczęściej kupowanym mlekiem zastępczym przez polskie matki. Konkurenci twierdzą wręcz, że holenderska firma Nutricia, która przejęła w 1993 r. 50 proc. udziałów w opolskich zakładach produkujących Bebiko, zrobiła to bardziej, aby przejąć nazwę produktu niż zwiększyć swoje moce produkcyjne. O takiej strategii świadczyłoby zresztą przejęcie praw do nazwy drugiej odżywki produkowanej w okresie komunistycznym, Laktowitu, która jest wytwarzana w niewielkich ilościach przez mleczarnię we Wrześni. Holendrzy przejęli także, z równym powodzeniem co w Polsce, zakłady produkujące lokalne odżywki dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta