Festiwal jest dla publiczności
Lidia Geringer d'Oedenberg: - Czterdzieści lat temu nowatorstwem było wprowadzenie muzyki oratoryjnej do kościołów. Dzisiaj młodym ludziom, przywykłym do takich koncertów, trudno sobie wyobrazić, że był to pomysł niezwykły i odważny. Festiwal nigdy nie opuścił wrocławskich - a obecnie w coraz większym stopniu także dolnośląskich - zabytków architektury. W tym roku przekroczy po raz pierwszy granice Polski, koncerty odbędą się w niemieckim Görlitz i czeskich Hejnicach. Muzyka oratoryjna nadal jest rdzeniem jego programu. Festiwal jest z nazwy międzynarodowy dopiero od 1978 roku, obecnie zaś nie tylko z powodu artystów zapraszanych z różnych krajów. Także dzięki miejscom, gdzie odbywają się koncerty, oraz publiczności, coraz liczniej przyjeżdżającej z zagranicy na Wratislavia.
Od początku kontrowersje budziło wprowadzanie do programu dzieł innych niż muzyka oratoryjno-kantatowa. Panią też krytykowano za takie przedsięwzięcia. Jaki profil muzyczny powinna...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta