Sześć sposobów koncentracji
Jednym z podstawowych zadań prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest kontrola koncentracji przedsiębiorców. Ma przede wszystkim zapobiegać powstaniu podmiotu o sile rynkowej pozwalającej mu funkcjonować niezależnie od konkurentów, kontrahentów i konsumentów.
Zgodnie z ustawą z 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (ustawa antymonopolowa) zamiar koncentracji zgłasza się prezesowi UOKiK, jeżeli łączny obrót przedsiębiorców w roku poprzedzającym rok notyfikacji przekracza 50 mln euro. Przy obliczaniu obrotu bierze się pod uwagę zarówno podmioty bezpośrednio uczestniczące w koncentracji, jak i pozostałych przedsiębiorców należących do grup kapitałowych zaangażowanych w łączenie. Dokonując koncentracji bez zgody prezesa UOKiK, przedsiębiorcy narażają się na karę pieniężną w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta