Wychodzenie z kryzysu
Większość przedstawicieli dużych firm transportowych przyznaje, że pracy nie brakuje. - Co rok przesyłek jest więcej - stwierdza Piotr Polkowski z Schenkera. Szybko wzrosła liczba przewoźników i samochodów. - Łatwiej o licencję i nie kosztuje ona jak przedtem 15 tys. zł, lecz 4400 zł - mówi Waldemar Wierzbicki, dyrektor Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego (BOTM). W 1999 r. w Polsce 6 tys. firm miało koncesję na międzynarodowe przewozy towarów. Teraz jest ich 13 tys. - Sześć lat temu polscy przewoźnicy dysponowali 23 tys. samochodów ciężarowych, a teraz w ruchu międzynarodowym jest ich 66 tys. - wylicza Wierzbicki.
Przewoźnicy, spodziewając się wzrostu przewozów, nagminnie kupowali samochody. W 2004 r. nabyli ponad 8600 ciężkich aut o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 16 ton, z których ok. 7 tys. to ciągniki siodłowe. Dodatkowo sprowadzono do Polski ponad 10 tys. używanych samochodów tego typu. Łatwiejszy i tańszy leasing spowodował, że szybko rozrastały się duże floty,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta