Ciężarówki dużo droższe
Dwa koncerny, Scania i Mercedes-Benz, zaprezentowały silniki Euro 4 już w ubiegłym roku. Scania zdążyła sprzedać w Europie 3 tys. takich silników, nawet parę z nich w Polsce, mimo że są droższe od diesli Euro 3. - Kilka firm dopytywało się o takie silniki Mercedesa, ale importer zacznie sprzedawać samochody spełniające od razu normy Euro 5, a nie 4. Kosztują one prawie tyle samo, a z silnikiem Euro 5 klienci będą oszczędzać na niższych opłatach drogowych w Niemczech nie przez rok, a przez trzy lata, do momentu wejścia w życie normy Euro 5 - tłumaczy Michał Luberadzki z DaimlerChrysler Automotive Polska. Ekologiczne samochody będą płaciły 10 centów za km, a nie 12 centów jak pozostałe. Kosztują one jednak o blisko 5...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta