Czy warto być na targach
Targi najważniejsze są dla dystrybutorów, integratorów, firm szkoleniowych. Są dobrym sposobem na dotarcie do wielu klientów w jednym miejscu i czasie. Są też okazją do spotkań.
Do targów trzeba się jednak solidnie przygotować. Płaci się przecież nie tylko za stoisko, ale także za pobyt pracowników, przejazd, materiały reklamowe. Aby więc inwestycja nie poszła na marne, konieczne jest rozpoznanie przed wyjazdem obecnej sytuacji na rynku, określenie konkurencji, z którą przyjdzie się zmierzyć, wybranie najciekawszej części oferty, określenie, z jakimi grupami potencjalnych klientów będzie się rozmawiać i o czym. Bez takiego przygotowania trudno o sukces.
Mimo popularności targów branżowych w Europie Zachodniej i USA targi informatyczne w Europie Środkowej, a zwłaszcza w Polsce są oceniane jako dość słabe. Przyczyn tego stanu rzeczy jest co najmniej kilka: koncentracja firm na sprawdzonych rozwiązaniach, brak potentatów rynkowych, dość wysokie ceny stoisk i powierzchni wystawowej.
Widać też, że polska branża IT zachłysnęła się Internetem i usiłuje zbyt wiele spraw...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta