Francuskie hybrydy
PSA Peugeot Citroen pokazał w Paryżu dwa prototypy pojazdów hybrydowych (wysokoprężno-elektrycznych), które pojawią się w sprzedaży w 2010 r. Producent liczy na sprzedaż kilkudziesięciu tysięcy sztuk rocznie, o ile zmniejszy koszty produkcji. Teraz auta byłyby droższe o 5 - 6 tys. euro. Tę różnicę trzeba zmniejszyć do 1,5 tys. - 2 tys. euro. Citroen C4 i Peugeot 307 są napędzane silnikami 1,6 HDI stop and start (silnik gaśnie zaraz po zatrzymaniu auta), zużywającymi 3,4 l oleju na 100 km, o 28 proc. mniej od zwykłych diesli i o 25 proc. od hybryd benzynowo-elektrycznych. Emitują tylko 90 g dwutlenku węgla na kilometr, podczas gdy najczystsza hybryda Toyoty, Prius, emituje średnio 104 g.
AFP, Reuters, DPA, p. r.