Jak inwestować w samego siebie
O firmie najlepiej świadczy jej właściciel. Powinien więc dbać o swój wygląd i kwalifikacje. Trudno jednak wykazać, że inwestycja w dobry wizerunek wpływa na przychody z działalności.
Garnitur może nosić każdyNajwięcej problemów mają przedsiębiorcy z firmowymi ubraniami. Urzędy skarbowe kwestionują bowiem wydatki na odzieżowe akcesoria. Na nic zdają się argumenty, że reprezentacyjny wygląd pomaga zdobyć zaufanie klienta i ułatwia zawarcie kontraktu. Organy podatkowe wychodzą z założenia, że nienaganny ubiór jest obowiązkiem każdego, kto prowadzi działalność gospodarczą wymagającą kontaktów z kontrahentami. Także sądy uważają, że porządnie musi ubierać się każdy - nie tylko przedsiębiorca. Tak więc wydatki na zakup eleganckiej odzieży są wydatkami na cele osobiste podatnika.
Tylko stroje nietypoweArgumentów przeciwko tej tezie jest kilka. Na przykład taki, że każdy musi też spać, a przecież nie ma wątpliwości, że wydatki na hotel podczas podróży służbowej są kosztem firmy. Szanse na przekonanie urzędu lub sądu są jednak małe. Na pozytywne rozstrzygnięcie sporu mogą liczyć tylko przedsiębiorcy, którzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta