Jak poradzić sobie z radą pracowników
Ustawa, która nakazuje powołanie rad pracowników, jest tak niejasna i nieprecyzyjna, że wielu pracodawców i członków rad musi sobie odpowiedzieć na podstawowe pytania, zanim zaczną realizować narzucony przez przepisy dialog społeczny. Zaledwie kilkutygodniowe stosowanie ustawy wskazuje, że już potrzebna jest jej szybka nowelizacja.
Rada pracowników to nowe ciało, które powinno zostać powołane u tych pracodawców, którzy zatrudniają co najmniej 100 pracowników. Z nią pracodawca musi konsultować swoje działania, które mogą wpływać na zakład pracy i politykę kadrową.
Skąd te radyObowiązująca od 25 maja br. ustawa z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU nr 79, poz. 550, dalej ustawa o informowaniu) to efekt wdrożenia do polskiego systemu prawnego dyrektywy 2002/14/WE ustanawiającej ogólne warunki informowania i przeprowadzania konsultacji z pracownikami we Wspólnocie Europejskiej. Pośpiech...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta