Płyną miliony złotych od partii
Specjaliści od marketingu politycznego mówią jednogłośnie: kampania wyborcza to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych w każdym okręgu lub powiecie. Szacuje się, że minimalny koszt to 65 - 80 tys. zł, by dotrzeć do maksymalnej liczby wyborców w danym regionie. Gdyby tylko pięć największych partii postanowiło przeprowadzić w Polsce profesjonalnie zorganizowane kampanie, wydałyby na ten cel łącznie od 123 do 151 mln zł. Jednak ustawowe ograniczenia finansowe i chęć oszczędności powodują, że wydane zostanie prawdopodobnie 60 - 70 mln zł w skali całego kraju. Partie będą oszczędzać m.in. angażując darmo np. członków rodzin kandydatów. Ale jednocześnie próby zaoszczędzenia na kampanii nieraz mają znamiona korupcji.
Wybory oznaczają szybki zarobek dla firm z wielu branż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta