Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Płyną miliony złotych od partii

03 sierpnia 2006 | Ekonomia | AM SG
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

MARKETING POLITYCZNY Kampania samorządowa to dobry czas dla firm reklamowych i doradczych Płyną miliony złotych od partii Wybory oznaczają szybki zarobek dla wielu przedsiębiorstw - od hotelarstwa po drukarnie. Najwięcej pieniędzy dostaną firmy PR oraz usług doradczych. Podczas tegorocznej kampanii samorządowej mogą podzielić między siebie około 100 mln zł

Specjaliści od marketingu politycznego mówią jednogłośnie: kampania wyborcza to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych w każdym okręgu lub powiecie. Szacuje się, że minimalny koszt to 65 - 80 tys. zł, by dotrzeć do maksymalnej liczby wyborców w danym regionie. Gdyby tylko pięć największych partii postanowiło przeprowadzić w Polsce profesjonalnie zorganizowane kampanie, wydałyby na ten cel łącznie od 123 do 151 mln zł. Jednak ustawowe ograniczenia finansowe i chęć oszczędności powodują, że wydane zostanie prawdopodobnie 60 - 70 mln zł w skali całego kraju. Partie będą oszczędzać m.in. angażując darmo np. członków rodzin kandydatów. Ale jednocześnie próby zaoszczędzenia na kampanii nieraz mają znamiona korupcji.

Wybory oznaczają szybki zarobek dla firm z wielu branż...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3906

Spis treści
Zamów abonament