Państwo straciło miliardy
Mowa o autostradzie A2 pomiędzy Świeckiem a Koninem budowanej przez Autostradę Wielkopolską SA oraz o odcinku autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem, na budowę i zarządzanie którym koncesję otrzymał Stalexport SA.
Zgodnie z umowami koncesyjnymi z oboma firmami rząd gwarantuje im zysk. Dopłaca spółkom, jeżeli ruch na odcinkach jest zbyt mały, by zarządzanie nimi było opłacalne. Najwyższa Izba Kontroli zaleciła więc zbadanie, czy możliwe jest rozwiązanie umów koncesyjnych i na jakich warunkach lub czy można je renegocjować tak, by państwo nie musiało więcej do tych autostrad dopłacać. By w przyszłości uniknąć podobnych błędów, Ministerstwo Transportu zorganizowało Polski Kongres Drogowy, na którym spotkać się mają, by wymienić doświadczenia, eksperci z licznych dziedzin związani z budową i eksploatacją dróg. Pierwsze tego typu wydarzenie w powojennej Polsce ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta