Artyści kontra menedżerowie
Roczne budżety teatrów operowych wynoszą od kilkunastu milionów euro w Warszawie do sum cztero- lub pięciokrotnie większych w świecie. Prowadzenie teatru to skomplikowany biznes, czy jest w nim jeszcze miejsce na sztukę?
Zwłaszcza w Polsce jest to pytanie na czasie, gdyż wciąż nie wygasł spór o Operę Narodową. W obronie pozbawionego stanowiska dyrektora artystycznego Mariusza Trelińskiego i jego prawa do swobodnego realizowania własnych wizji stanęła grupa polskich twórców. I choć sam pokrzywdzony twierdzi, że nie chciałby dalej pracować bez pomocy dobrego menedżera, to jednak ten byłby mu potrzebny wyłącznie do realizacji jego pomysłów. Kto zatem naprawdę rządzi w operze?
Granice ustępstwOdpowiedź jest dość brutalna dla ludzi sztuki: w największych teatrach świata nie mają oni dużo do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta