Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Media i etyka

19 sierpnia 1995 | Plus Minus | PR

Media i etyka

"Telewizja jest urządzeniem, które pozwala ludziom

nie mającym nic do roboty oglądać ludzi

nie potrafiących nic zrobić".

Fred Allen

Jeżeli jest prawdą, że wkraczamy w epokę cywilizacji informatycznej, to trzeba uznać, że media stanowią jej krwiobieg. Gazeta przy śniadaniu lub na biurku w pracy, radio w samochodzie i 6 godzin dziennie włączonego telewizora w przeciętnej amerykańskiej rodzinie -- nie tylko kształtują w dużej mierze obraz świata, ale i do pewnego stopnia organizują codzienność większości ludzi. Zwłaszcza jeśli włączymy do tej kategorii -- jak to robią W. Rivers i C. Mathews -- kino.

Książka tych autorów pt. "Etyka środków przekazu" wprowadza nas w świat dziennikarstwa najbardziej rozwiniętego i najstarszego po angielskim -- to znaczy amerykańskiego. Przy licznych podobieństwach, jest to świat wciąż jednak różniący się od naszego. I tak, na przykład, autoryzacja wywiadu, która w PRL była główną obroną przed manipulacjami ze strony funkcjonariuszy propagandy -- dla dziennikarzy amerykańskich jest grzechem głównym, świadczącym o powiązaniach dziennikarza z osobą publiczną. U nas, oczywiście, takie powiązania są tak powszechne, że niemal jawne i nikogo nie dziwi, iż publicysta staje się wysokim urzędnikiem państwowym -- by po roku wrócić na swoje dawne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 559

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament