Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marki w giełdowych szrankach

28 listopada 2006 | Dodatek Rzeczpospolitej | AK

Firmy rozbudowują swoje portfele Marki w giełdowych szrankach Wejście na giełdę pomaga spółkom w budowie ich marek, gdyż zapewnia zainteresowanie mediów. Z kolei posiadanie powszechnie znanej marki ułatwia firmom sukces oferty publicznej, choć nie oznacza stałego kredytu zaufania u inwestorów

O tej prostej prawdzie przekonało się między innymi Opoczno, największy i najbardziej chyba znany w Polsce producent płytek ceramicznych. Popularność marki bardzo mu pomogła w sukcesie ubiegłorocznej oferty publicznej, gdy akcje spółki sprzedawano po 55 zł. Szefowie Opoczna mogli się jednak szybko przekonać, że znana marka to za mało, by utrzymać zaufanie giełdowych inwestorów. Gracze stracili je po kilku kwartałach słabych wyników firmy.

W połowie listopada tego roku akcje Opoczna kosztowały 43 zł, a w czerwcu nawet poniżej 30 zł. Podobny los spotkał wiele byłych gwiazd warszawskiego parkietu - właścicieli znanych marek, które straciły swą dawną moc - Tonsilu, Próchnika czy Swarzędza.

Spełnione obietnice

Więcej jest jednak firm, których marki nie okazały się obietnicą bez pokrycia. Ich moc z roku na rok rośnie, a wraz z nią zyski i notowania firmy. Pogratulować mogą sobie inwestorzy, którzy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4003

Spis treści
Zamów abonament