Marki w giełdowych szrankach
O tej prostej prawdzie przekonało się między innymi Opoczno, największy i najbardziej chyba znany w Polsce producent płytek ceramicznych. Popularność marki bardzo mu pomogła w sukcesie ubiegłorocznej oferty publicznej, gdy akcje spółki sprzedawano po 55 zł. Szefowie Opoczna mogli się jednak szybko przekonać, że znana marka to za mało, by utrzymać zaufanie giełdowych inwestorów. Gracze stracili je po kilku kwartałach słabych wyników firmy.
W połowie listopada tego roku akcje Opoczna kosztowały 43 zł, a w czerwcu nawet poniżej 30 zł. Podobny los spotkał wiele byłych gwiazd warszawskiego parkietu - właścicieli znanych marek, które straciły swą dawną moc - Tonsilu, Próchnika czy Swarzędza.
Spełnione obietniceWięcej jest jednak firm, których marki nie okazały się obietnicą bez pokrycia. Ich moc z roku na rok rośnie, a wraz z nią zyski i notowania firmy. Pogratulować mogą sobie inwestorzy, którzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta