Reklamuj się zgodnie z prawem
W polskim prawie nie ma jednej ogólnie przyjętej definicji reklamy. Każda ustawa, która próbuje określić to pojęcie, czyni to na własny użytek (patrz ramka 1).
Jednak dla każdego przedsiębiorcy - niezależnie od tego, w jakiej branży działa - jednym z najważniejszych aktów prawnych dotyczących reklamowania się jest bez wątpienia ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU z2003 r. nr 153, poz. 1503).
Wprawdzie i tu prawnicy nie są jednomyślni, ale należy przyjąć, że w rozumieniu tej ustawy warunkiem uznania jakiejś reklamy zaczyn nieuczciwej konkurencji jest zagrożenie lub naruszenie interesu innego przedsiębiorcy lub klienta (art. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - uznk).
Ustawodawca podpowiada nawet, jakie konkretnie zachowania uważa na nieuczciwe. Wyliczenie to jest tylko przykładowe, ale stanowi cenną wskazówkę dla tych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta