Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamuj się zgodnie z prawem

28 listopada 2006 | Dobra firma | PW
źródło: Nieznane

TEMAT TYGODNIA Reklamuj się zgodnie z prawem Przedsiębiorca, który zabiera się za przygotowanie nawet prostej reklamy, z miejsca staje przed górą przepisów. Jeśli chce działać legalnie, musi brać pod uwagę regulacje z bardzo różnych dziedzin prawa. Nie może dopuścić się nieuczciwej konkurencji. Powinien też przestrzegać prawa autorskiego. Tak samo nie wolno mu pomylić się przy wyborze swoich znaków towarowych. Musi pamiętać również o tzw. dobrach osobistych innych przedsiębiorców

W polskim prawie nie ma jednej ogólnie przyjętej definicji reklamy. Każda ustawa, która próbuje określić to pojęcie, czyni to na własny użytek (patrz ramka 1).

Jednak dla każdego przedsiębiorcy - niezależnie od tego, w jakiej branży działa - jednym z najważniejszych aktów prawnych dotyczących reklamowania się jest bez wątpienia ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU z2003 r. nr 153, poz. 1503).

Wprawdzie i tu prawnicy nie są jednomyślni, ale należy przyjąć, że w rozumieniu tej ustawy warunkiem uznania jakiejś reklamy zaczyn nieuczciwej konkurencji jest zagrożenie lub naruszenie interesu innego przedsiębiorcy lub klienta (art. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - uznk).

Ustawodawca podpowiada nawet, jakie konkretnie zachowania uważa na nieuczciwe. Wyliczenie to jest tylko przykładowe, ale stanowi cenną wskazówkę dla tych,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4003

Spis treści
Zamów abonament