Lider traci przewagę
W tegorocznym zestawieniu pojawiło się 98 nowych marek. Jest to przede wszystkim konsekwencja poszerzenia rankingu o nową kategorię - instytucje finansowe oraz zwiększenia objętości listy.
W porównaniu z poprzednią edycją rankingu w tym roku 90 marek zyskało na wartości, natomiast 62 straciły. Przeciętna marka zyskała w ciągu roku niewiele, 3 proc. Zdarzały się też bardzo znaczące zmiany wartości, przy czym część z nich jest konsekwencją zmiany źródła danych dotyczących poziomu sprzedaży, nie zaś ewolucji samych marek.
Swoją przewagę wyraźnie traci najdroższa wciąż polska marka - TP SA. W ciągu trzech lat jej wartość spadła z 3,9 do 2,6 mld zł. Zajmujący drugą pozycję Orlen ponownie zyskał na wartości, co jest zasługą systematycznego powiększania się sieci sygnowanej tą marką oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta