Jak podbić serca i portfele żon szejków
Dubajskie wydanie Saksa, najbardziej eleganckiego amerykańskiego domu towarowego, zajmuje ponad 7,5 tysiąca metrów kwadratowych w centrum handlowym BurJuman. Torebki i bursztyny Batyckiej zajmują tutaj spory kawałek w rogu pierwszego piętra - to miejsce, o które zawsze walczą najsłynniejsze domy mody - Chanel, Prada, Gucci. Klienci dubajskiego Saksa to głównie obywatele innych krajów Zatoki (ponad 57 procent) i Rosjanie (22 procent).
W kraju jej torebki i bursztynowa biżuteria są znane od kilkunastu lat. Właścicielka gdańskiej firmy sama je projektuje, sama wybiera skórę i kamienie do ich ozdoby. I sama jest twarzą firmy.
Bożena Batycka nie chciała się chwalić dubajskim przedsięwzięciem, wolała nie zapeszać.
- Cały czas myślałam, że z tym Dubajem jeszcze trochę poczekam, niech to okrzepnie, rozwinie się - mówi Batycka.
Początki baśniowego biznesuAmbasador Polski w Zjednoczonych Emiratach Arabskich Roman Chałaczkiewicz uważa, że Bożena Batycka doskonale potrafiła wykorzystać snobizm miejscowych klientów. - To najbardziej widoczny tutaj sukces Polski - przekonuje.
Ona sama twierdzi, że takiej przygody biznesowej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta