Róża i sznur pereł w lamusie
Reklama w ilustrowanych magazynach kobiecych
Róża i sznur pereł w lamusie
Reklama zamieszczana w magazynach kobiecych dzisiaj już stanowi ich integralną część. Reklamy uatrakcyjniają pismo, wpływy z nich pozwalają zwiększać objętość, ale także skłaniają wydawców do większej dbałości o jakość szaty graficznej i uwzględniania potrzeb czytelnika. Są tym elementem, który bardzo często przesądza o opłacalności wielu przedsięwzięć wydawniczych.
80 proc. przychodów pochodzących z reklam stanowi niebagatelną pozycję w budżecie i pozwala utrzymać się na rynku prasowym. 10-procentowy spadek sprzedaży pisma nie powoduje takiej dziury w budżecie, jak 10-procentowy spadek liczby reklam, który może doprowadzić do "zapaści" w danym miesiącu, jeśli tytuł nie ma możliwości kredytowania. Dlatego stosunkowo niskie są jeszcze w Polsce ceny reklam, stąd również próby zdobywania klientów przez udzielanie atrakcyjnych rabatów. Działania Stowarzyszenia Reklamy Prasowej, skupiającego przedstawicieli prasowych biur reklamy, zmierzają m. in. do tego, aby dopasować ceny reklam do kosztów produkcji pisma.
Ceny papieru wzrosły w ciągu tego rokuo 40 proc. Pociąga to za sobą nie tylko 40-proc. wzrost kosztów produkcji, ale także licznych marż. Jednak żaden właściciel magazynów kobiecych nie pozwolił sobie w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta