Ambitne kino w odwrocie
Polacy wybierają głównie polskie komedie, filmy dla dzieci i hollywoodzkie superprodukcje przygodowe
Przed laty w wielkich studiach amerykańskich mówiono, że film, który ma odnieść sukces, musi być adresowany do 14-letniego dziecka. Dzisiaj ta ponura recepta sprawdza się na polskich ekranach. Wśród piętnastu najbardziej kasowych filmów półrocza nie ma ani jednego tytułu trudniejszego.
Sukcesy kasowe odnosi polskie kino popularne. Największym hitem półrocza okazała się rodzima komedia „Lejdis” Tomasza Koneckiego nakręcona według scenariusza Andrzeja Saramonowicza. To zresztą najbardziej ambitny tytuł z listy, film, który próbuje powiedzieć cokolwiek o współczesnych Polkach. Poza tym, jak zawsze, na zainteresowanie mogą liczyć komedie romantyczne w stylu „Nie kłam, kochanie” (2. miejsce), „Jeszcze raz” (7.) czy „Rozmowy nocą” (12.). Opowiastki te – mniej lub bardziej udane – niby toczą się w polskiej rzeczywistości, ale wszystkie są bajkami wykorzystującymi dwa schematy. Pierwszy to historia Kopciuszka, który zakochuje się w księciu pięknym i bogatym, po czym zdobywa jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta