Ekspansja w Azji, rozwój w Polsce
Royal Ahold
Ekspansja w Azji, rozwój w Polsce
Holenderski koncern Royal Ahold (sieć supermarketów) odnotował w 1995 r. wzrost zysków netto o 11, 5 proc. do 456 mln guldenów (NGL) , czyli ok. 285 mln USD, NGL przy niewielkim, 2-proc. , wzroście obrotów do 29, 6 mld NGL. Największy przyrost obrotów rzędu 100 proc. pochodził z Czech, Portugalii 25 proc. i USA 12 proc.
Dzięki zakupowi w ub. r. 72 proc. akcji Ceska General Food (CGF) holenderski koncern ma pozycję lidera na czeskim rynku. W 1995 r. sieć sklepów Ahold w Czechach wzrosła do 100 i wykazała po raz pierwszy pozytywny rezultat, a obroty wzrosły o 100 proc. z 116 mln NGL w 1994 r. Największym rynkiem zagranicznym Aholdu są od 1976 r. USA, skąd pochodzi 45 proc. obrotów. W Azji koncern ogłosił plany ekspansji, gdzie zamierza otworzyć od 200 do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta