Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ekspansja w Azji, rozwój w Polsce

09 marca 1996 | Ekonomia | MB

Royal Ahold

Ekspansja w Azji, rozwój w Polsce

Holenderski koncern Royal Ahold (sieć supermarketów) odnotował w 1995 r. wzrost zysków netto o 11, 5 proc. do 456 mln guldenów (NGL) , czyli ok. 285 mln USD, NGL przy niewielkim, 2-proc. , wzroście obrotów do 29, 6 mld NGL. Największy przyrost obrotów rzędu 100 proc. pochodził z Czech, Portugalii 25 proc. i USA 12 proc.

Dzięki zakupowi w ub. r. 72 proc. akcji Ceska General Food (CGF) holenderski koncern ma pozycję lidera na czeskim rynku. W 1995 r. sieć sklepów Ahold w Czechach wzrosła do 100 i wykazała po raz pierwszy pozytywny rezultat, a obroty wzrosły o 100 proc. z 116 mln NGL w 1994 r. Największym rynkiem zagranicznym Aholdu są od 1976 r. USA, skąd pochodzi 45 proc. obrotów. W Azji koncern ogłosił plany ekspansji, gdzie zamierza otworzyć od 200 do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 695

Spis treści
Zamów abonament