Promocje są dopuszczalne, jeśli nie są fikcyjne
Firma może sprzedać towar bez zysku. Musi jednak przestrzegać pewnych ograniczeń.
Bywają sytuacje, a kryzys jest jedną z nich, że firmy są zmuszone sprzedawać swoje produkty po kosztach lub nawet poniżej. Ta praktyka w niektórych przypadkach może się jednak okazać nielegalna. Kiedy tak się stanie? Przepisy jako czyn nieuczciwej konkurencji kwalifikują utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odsprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców.
Można jednak sprzedawać produkty poniżej kosztów w ramach wyprzedaży posezonowej (dwa razy w roku na koniec sezonu), ze względu na upływający termin przydatności do spożycia lub datę minimalnej trwałości, a także w razie likwidacji obiektu handlowego. Wtedy jest to legalne.
j.d.