Reklama musi się dać łatwo wyłączyć
Niektóre firmy celowo utrudniają zamykanie wyświetlanych w sieci banerów. Jest to nie tylko uciążliwe dla użytkowników, ale także może łamać prawo
Skuteczność reklamy w Internecie jest oceniana wysoko. Jednak zarówno sami reklamodawcy, jak i firmy przygotowujące im kampanie stosują czasem sztuczki, które mają jeszcze bardziej poprawić jej efektywność. Każdemu chyba się zdarzyło, że nie mógł zamknąć okienka promocyjnego, bo nie było specjalnego krzyżyka.
Wcale nie tak rzadko spotyka się też uciekające reklamy. Chociaż teoretycznie jest możliwość ich zamknięcia, to trzeba je gonić kursorem po całym ekranie. Są też okienka celowo tak skonstruowane, żeby krzyżyk chował się pod belką przeglądarki.
– Sprawdzamy legalność tych form. Na razie trwają postępowania wyjaśniające, dlatego nie mogę ujawniać, o które firmy chodzi. Jesienią...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta