Dobre perspektywy w Internecie
Czwarta na świecie firma reklamowa zyskiwała na giełdzie w Paryżu nawet 4,42 proc., do 26 euro, po informacji o kupieniu od Microsoftu amerykańskiej agencji komunikowania cyfrowego Razorfish.
Francuzi zapłacili 530 mln dol., postanowili też zacieśnić partnerstwo z Microsoftem i razem będą rozwijać reklamę internetową. Dzięki transakcji firma z Redmond stanie się udziałowcem 3 proc. Publicis i jednym z ważniejszych akcjonariuszy.
Kupno Razorfish nastąpi w IV kwartale poprzez przekazanie Amerykanom 6,5 mln akcji zwykłych wycenionych na 231 mln dol. i gotówki ze środków własnych Publicis. Analitycy uznali kupno za logiczne posunięcie, wzbogacające ofertę Publicis, a cenę za dobrą.
Razorfish powstała w 1995 r. w Seattle, zatrudnia 2 tys. ludzi i osiąga obroty 370 – 380 mln dolarów, trzy czwarte w USA.
Francuzi od dłuższego czasu przejmują podobne firmy. Od stycznia 2007 r. kupili Digitas i Performics (USA), Phonevalley i WCube (Francja), CCG (Chiny).