Auta z drugiej ręki z opłatą recyklingową
Sieć demontażu mogą organizować tylko producenci i importerzy nowych samochodów. Firmom sprowadzającym używane pojazdy nie wolno już tego robić. A to oznacza, że ich klienci poniosą dodatkowe koszty
Takie m.in. zmiany wprowadziła obowiązująca od 12 marca nowelizacja ustawy o odpadach. Zgodnie z nowymi przepisami sieć demontażu mogą tworzyć tylko ci wprowadzający auta, którzy wydają karty pojazdów (zgodnie z art. 77 ust. 1 prawa o ruchu drogowym), czyli producenci lub importerzy nowych pojazdów.
Wprowadzający zapewnia sieć albo wyłącznie przez własne stacje demontażu i punkty zbierania aut albo na podstawie umów z przedsiębiorcami prowadzącymi takie stacje.
Ważne jest, żeby ich sieć tak pokrywała kraj w ten sposób, aby z żadnego miejsca nie było w linii prostej dalej niż 50 km (droga liczona w kilometrach przebytych szosą do stacji bądź punktu zbierania może być dłuższa).
Bez sieci demontażu
Importerzy używanych samochodów nie tworzą sieci demontażu pojazdów. Nie obowiązują ich już także przepisy zobowiązujące do opracowania informacji o sposobie demontażu nowego typu pojazdu w ciągu sześciu miesięcy od wprowadzenia go na terytorium kraju.
Także te mówiące o zakazie stosowania niektórych pierwiastków w częściach do pojazdów i o odpowiednim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta