Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wystarczająco chroni gwarancja

30 marca 2010 | Prawo | Jerzy Kowalski

Sprzedawca nie poinformuje klienta o okresie bezawaryjnego działania kupionego przez niego urządzenia.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów negatywnie ocenił przygotowany przez komisję „Przyjazne państwo” projekt nowelizacji ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. – Celem propozycji miało być zapewnienie kupującemu jak najpełniejszej informacji o towarze – tłumaczy poseł Hanna Zdanowska.

Sprzedawca miał podawać klientowi kupującemu np. lodówkę informację, jak długo to urządzenie będzie funkcjonować bez serwisu.

Zrezygnowano z kontynuowania prac nad projektem.

– Rodziła się też obawa, że okres bezawaryjnego działania pokrywałby się z czasem gwarancji – tłumaczy Hubert Worobiej z UOKiK.

Brak okładki

Wydanie: 8586

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament