Polacy w kryzysie gotują sami
Zastój na rynku dań gotowych. Lepszy ma być dopiero 2012 rok
Ubiegły rok nie był udany dla producentów dań gotowych, którzy w ostatnich latach przyzwyczaili się do szybkiego wzrostu sprzedaży. Jej wielkość zwiększyła się zaledwie o około
1 proc. – wynika z danych firmy Nielsen, do których dotarła „Rz”. Natomiast wartość rynku urosła o niemal 4 proc. i zbliża się do 600 mln zł. Tymczasem w 2008 r. wydatki Polaków na dania gotowe zwiększyły się o ok. 18 proc.
Przedstawiciele branży są zgodni, że zaszkodził im kryzys. Paweł Nowakowski, prezes giełdowych Makaronów Polskich, zwraca uwagę, że na kiepską sytuację na rynku wpływ miały wysokie ceny mięsa.
– Wyhamowanie popytu na rynku dań gotowych było widoczne głównie w drugiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta