Sprzedawca płaci z własnej kieszeni
Firma, która wymieniła lub naprawiła wadliwy towar na żądanie klienta, może się domagać zwrotu pieniędzy od swoich dostawców. Niestety, najczęściej tylko w teorii
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.; dalej: ustawa) ma na celu ochronę klientów w relacjach z przedsiębiorcami. Klient mający wybór, czy skorzystać z gwarancji czy z przepisów o niezgodności towaru z umową, często wybiera to drugie.
Klienci chronieni...
Przepisy te, dając ochronę konsumentom, stawiają niestety w nie najlepszym położeniu sprzedawców. Ponoszą oni w całości koszty wymiany lub naprawy wadliwego produktu. Podstawowa zasada zapisana w ustawie brzmi bowiem:
„Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową”. Konsument ma prawo żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy. Każdy produkt jest objęty dwuletnim okresem och- ronnym. Na mocy art. 10 ust.
1 ustawy sprzedawca odpowiada za niezgodność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta