Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedawca płaci z własnej kieszeni

30 marca 2010 | Dobra firma | Tomasz Poznański

Firma, która wymieniła lub naprawiła wadliwy towar na żądanie klienta, może się domagać zwrotu pieniędzy od swoich dostawców. Niestety, najczęściej tylko w teorii

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.; dalej: ustawa) ma na celu ochronę klientów w relacjach z przedsiębiorcami. Klient mający wybór, czy skorzystać z gwarancji czy z przepisów o niezgodności towaru z umową, często wybiera to drugie.

Klienci chronieni...

Przepisy te, dając ochronę konsumentom, stawiają niestety w nie najlepszym położeniu sprzedawców. Ponoszą oni w całości koszty wymiany lub naprawy wadliwego produktu. Podstawowa zasada zapisana w ustawie brzmi bowiem:

„Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową”. Konsument ma prawo żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy. Każdy produkt jest objęty dwuletnim okresem och- ronnym. Na mocy art. 10 ust.

1 ustawy sprzedawca odpowiada za niezgodność...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8586

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament