Pouczające wnioski z utraty klientów
Rynek
Pouczające wnioski z utraty klientów
Odejścia klientów są jednym z najważnieszych wskaźników dla przedsiębiorstwa -- pisze Frederick F. Reichheld, jeden z szefów amerykańskiej firmy konsultingowej Bain&Company.
Po pierwsze -- sygnalizują one, że klienci odczuwają pogarszanie wartości, jakiej dostarcza im przedsiębiorstwo. Po drugie -- rosnąca liczba odchodzących klientów zapowiada spadek wpływów -- nawet jeśli firma pozyska nowych klientów, ponieważ wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Ponadto starzy klienci z reguły zapewniają większe wpływy i zyski niż nowo pozyskani.
Amerykański specjalista, który przez wiele lat analizował zjawiska lojalności albo ucieczki klientów i ich wpływ na obroty oraz zyski, wylicza siedem głównych przyczyn, dla których kierownictwa nie wyciągają w porę odpowiednich wniosków z utraty klientów.
-- Przedsiębiorstwa nie czują się zaalarmowane tym zajwiskiem lub ogłaszają alarm zbyt późno, gdyż nie doceniają zależności między lojalnością klientów a wpływami finansowymi i zyskami.
-- Studiowanie przyczyn ucieczki klientów jest czymś...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta