Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pouczające wnioski z utraty klientów

10 czerwca 1996 | Ekonomia | AK

Rynek

Pouczające wnioski z utraty klientów

Odejścia klientów są jednym z najważnieszych wskaźników dla przedsiębiorstwa -- pisze Frederick F. Reichheld, jeden z szefów amerykańskiej firmy konsultingowej Bain&Company.

Po pierwsze -- sygnalizują one, że klienci odczuwają pogarszanie wartości, jakiej dostarcza im przedsiębiorstwo. Po drugie -- rosnąca liczba odchodzących klientów zapowiada spadek wpływów -- nawet jeśli firma pozyska nowych klientów, ponieważ wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Ponadto starzy klienci z reguły zapewniają większe wpływy i zyski niż nowo pozyskani.

Amerykański specjalista, który przez wiele lat analizował zjawiska lojalności albo ucieczki klientów i ich wpływ na obroty oraz zyski, wylicza siedem głównych przyczyn, dla których kierownictwa nie wyciągają w porę odpowiednich wniosków z utraty klientów.

-- Przedsiębiorstwa nie czują się zaalarmowane tym zajwiskiem lub ogłaszają alarm zbyt późno, gdyż nie doceniają zależności między lojalnością klientów a wpływami finansowymi i zyskami.

-- Studiowanie przyczyn ucieczki klientów jest czymś...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 775

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

Zamów abonament