Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Science fiction w przemyśle

10 czerwca 1996 | Nauka i Technika | ZZ

Science fiction w przemyśle

Na 800 znanych w świecie zastosowań lub realizowanych projektów przy wykorzystaniu "rzeczywistości wirtualnej" aż 600 dotyczy przemysłu. Gdy technika komputerowego generowania sztucznej rzeczywistości stała się dostępna, widziano dla niej miejsce przede wszystkim w rozrywce, grach komputerowych. Dziś dawna science fiction nie jest już obojętnie obchodzona przez przemysł; wykorzystuje on tę technikę m. in. przy projektowaniu w przemyśle lotniczym, samochodowym, w architekturze, a także w przemyśle farmaceutycznym. To są początki, ale już widoczne. Rzeczywistość wirtualną uważa się wręcz za kolejny etap ewolucji dotychczasowych systemów CAD/ CAM. Według przewidywań, zapotrzebowanie na przemysłowe systemy wirtualnej rzeczywistości może osiągnąć w przyszłym roku wartość 500 mln dolarów.

Z. Z.

Brak okładki

Wydanie: 775

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

Zamów abonament