Rachunki tylko dla cierpliwych
Specjaliści od zniechęcania
Rachunki tylko dla cierpliwych
Depozyty są podstawą działania banków. Bez nich nie mogłyby rozwijać akcji kredytowej ani prowadzić działalności inwestycyjnej. Tymczasem z obserwacji tego, jak największe banki traktują swoich detalicznych klientów, można wnioskować, że wcale im nie zależy na pozyskiwaniu od nich depozytów. Wręcz przeciwnie starają się jak tylko można zniechęcić do lokowania u siebie pieniędzy. Przy czym strategia nie polega na odstraszaniu ewentualnych deponentów niskim oprocentowaniem. Podstawową metodą jest znużenie klienta przez takie zorganizowanie usług, by postał on sobie w możliwie długiej kolejce, a jeszcze przedtem wypełnił jak najwięcej dokumentów.
Dla wytrwałych
Aby załatwić w banku formalności związane z rachunkiem oszczędnościowo-rozliczeniowym, trzeba mieć zarezerwowaną co najmniej godzinę czasu, a także wiele samozaparcia i cierpliwości. Mniej wytrwali odkładają swoje sprawy z dnia na dzień, często przypłacając to wysokimi karami pieniężnymi związanymi na przykład z niedopłatami czynszu.
Nawet najbardziej przyciągająca i zachęcająca reklama do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta