Kamera widzi, słyszy i rozpoznaje
Cyfrowe systemy dozoru zwiększają bezpieczeństwo, ale mogą też usprawnić sprzedaż i ruch na sklepowych parkingach
Najpowszechniej używane są wciąż systemy analogowe. Nie są one jednak dobrym rozwiązaniem dla małych firm. Budowa takiego systemu z jedną czy kilkoma kamerami jest nieekonomiczna. Specjaliści z branży monitoringu uważają, że najefektywniejsza, biorąc pod uwagę koszty, jest instalacja co najmniej 16 kamer.
Sieciowe systemy monitoringu wizyjnego (CCTV IP) są bardzo elastyczne. Umożliwiają tworzenie rozległych instalacji obejmujących nieograniczoną liczbę kamer oddalonych od siebie o setki kilometrów. Ale równie dobrze sprawdzają się wtedy, gdy mała firma potrzebuje jednej kamery.
Do ich zalet można zaliczyć też: możliwość wykorzystania istniejącej sieci komputerowej, duży wybór urządzeń, łatwość rozbudowy, w dużym stopniu zautomatyzowaną obsługę. Wszystko to sprawia, że instalacja systemu nie jest bardzo droga i nie wymaga zatrudnienia dodatkowych osób.
Rozpoznać klientów
Monitoring IP – poza swoim podstawowym zadaniem, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa – jest też wykorzystywany w celach marketingowych. Nowoczesne, inteligentne kamery IP mogą liczyć osoby wchodzące do sklepu oraz przebywające w różnych jego miejscach.
W ten sposób łatwo da się ustalić, gdzie się zatrzymują klienci i na jak długo. Na tej podstawie właściciel sklepu dowie się, co ludzi przyciąga oraz czy są w sklepie działy omijane. Dzięki takiej analizie można...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta