Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Próbka towaru ma reklamować, a nie reprezentować

14 czerwca 2013 | Dobra Firma | Piotr Kwaśny

ROZLICZENIA. Wydatki poniesione na próbki towarów, przekazywane partnerom biznesowym są często oceniane przez władze skarbowe jako wydatki na reprezentację.

Zastosowanie art. 16 ust.1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (uznanie, że poniesione wydatki stanowią koszt reprezentacji) przy ocenie wydatków na próbki towarów prowadzi do skutku, że nie można ich uznać za koszty uzyskania przychodu. Zdaniem organów skarbowych elementem decydującym dla dokonania właściwej oceny czy przekazanie próbek towarów to działanie reklamowe czy też reprezentacyjne ma być dookreślenie grupy odbiorców tych próbek. Konsekwentnie zatem, gdy próbki towaru przekazywane są ograniczonej grupie podmiotów (zwłaszcza partnerom handlowym) wydatki na ich zakup należy traktować jako poniesione na reprezentację, a nie na reklamę.

W tym zakresie organy skarbowe są...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9561

Wydanie: 9561

Spis treści
Zamów abonament