Przewoźnik odda za bilet lub zaproponuje inny lot
Jeśli samolot się spóźnia, pasażer ma prawo zrezygnować z podróży i odzyskać pieniądze, a gdy podróż została odwołana, może dostać odszkodowanie.
Start samolotu z małym opóźnieniem nie oznacza, że pasażerom przysługują szczególne prawa. Sytuacja się zmienia, gdy oczekiwanie na wylot się przedłuża. Wówczas przewoźnik powinien zapewnić podróżnym posiłki i napoje.
Pasażer pod opieką
Obowiązki takie spadają na przewoźników, gdy start opóźnia się przynajmniej o dwie godziny w lotach o odległości do 1500 km. W lotach wewnątrz Unii Europejskiej na dystansie przekraczającym 1500 km oraz wszystkich innych na trasach od 1500 km do 3500 km taka opieka przewoźnika przysługuje, gdy samolot spóźnia się trzy godziny. Na dłuższych trasach opieka się należy, gdy samolot ma wystartować cztery godziny po czasie.
W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta