Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przewoźnik odda za bilet lub zaproponuje inny lot

14 czerwca 2013 | Prawo | Łukasz Kuligowski
źródło: Rzeczpospolita

Jeśli samolot się spóźnia, pasażer ma prawo zrezygnować z podróży i odzyskać pieniądze, a gdy podróż została odwołana, może dostać odszkodowanie.

Start samolotu z małym opóźnieniem nie oznacza, że pasażerom przysługują szczególne prawa. Sytuacja się zmienia, gdy oczekiwanie na wylot się przedłuża. Wówczas przewoźnik powinien zapewnić podróżnym posiłki i napoje.

Pasażer pod opieką

Obowiązki takie spadają na przewoźników, gdy start opóźnia się przynajmniej o dwie godziny w  lotach o odległości do 1500 km. W  lotach wewnątrz Unii Europejskiej na dystansie przekraczającym 1500 km oraz wszystkich innych na trasach od 1500 km do 3500 km taka opieka przewoźnika  przysługuje, gdy samolot spóźnia się trzy godziny. Na dłuższych trasach  opieka się należy, gdy samolot ma wystartować cztery godziny po czasie.

W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9561

Wydanie: 9561

Spis treści
Zamów abonament