Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Temat dla każdej postaci

24 grudnia 1998 | Plus Minus | JM
źródło: Nieznane

ROZMOWA: Krzesimir Dębski, kompozytor muzyki do filmu "Ogniem i mieczem"

Temat dla każdej postaci

FOT. MICHAŁ SADOWSKI

Jak pan zareagował na ofertę Jerzego Hoffmana, by napisać muzykę do jego filmu?

KRZESIMIR DĘBSKI: Była to dla mnie ogromna niespodzianka, jest przecież kilku kompozytorów o ogromnym dorobku i doświadczeniu, którzy zasługiwaliby na taką propozycję. Być może zadecydował fakt, iż już wcześniej robiłem nagrania do filmów o podobnym kontekście historycznym - "Alchemik" czy "Tajemnica Sagali".

Ale nie wahał się pan ani przez chwilę?

Nie, choć oczywiście czułem, że spoczywa na mnie ogromna odpowiedzialność i zastanawiałem się, czy dam sobie radę. Ale z reguły, jak czeka mnie bardzo trudne zadanie, to po prostu biorę się ostro do roboty i wtedy musi być dobrze. Wiele razy w życiu przekonałem się, że takie postępowanie przynosi rezultaty.

Jaki był pomysł wyjściowy w przypadku "Ogniem i mieczem"? Czy chciał pan wzorować się na Marcinie Mielczewskim, znakomitym kompozytorze epoki baroku cenionym w całej Europie, czy raczej wzorem był Ennio Morricone?

Realizatorzy sugerowali, by muzyka opierała się na motywach ukraińskich, co mnie również odpowiadało. Wiedziałem, iż pomoże mi to uzyskać własne, indywidualne brzmienie. Muszę jednak podkreślić,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1579

Spis treści
Zamów abonament