Nieuczciwa konkurencja zdarza się też na sklepowych regałach
Ustawianie w sklepie przez producenta regałów, które łudząco przypominają półki wykorzystywane do eksponowania towarów innej firmy, może być uznane za czyn nieuczciwej konkurencji
Pozornie wydawałoby się, że regały, które przecież same w sobie nie są produktem oferowanym w sklepie, nie mają zbyt dużego wpływu na konkurencję. A jednak. Powszechnie wiadomo, że jednym z czynników wpływających na decyzję klienta o zakupie danego towaru jest jego ekspozycja na sklepowej półce. Jeszcze kilka lat temu to sklep zapewniał odpowiednie regały, a reprezentujący producentów przedstawiciele handlowi byli odpowiedzialni za ich atrakcyjne ułożenie. Dodatkowo na jednej półce często stały obok siebie produkty dwóch różnych marek. Dzisiaj sytuacja się zmieniła. Regały są coraz częściej dostarczane do sklepu przez producenta z zastrzeżeniem, że mogą się na nich znajdować wyłącznie towary przez niego wyprodukowane.
Otwarty katalog czynów zabronionych
Problem pojawia się w sytuacji, kiedy w jednym sklepie będą funkcjonowały dwa podobne regały dostarczone przez konkurujące ze sobą firmy, różniące się jedynie znakiem towarowym producenta. Czy w takiej sytuacji można mówić o czynie nieuczciwej konkurencji? Moim zdaniem jak najbardziej.
Zgodnie z art. 3...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta