Obowiązki dostawców były zbyt rygorystyczne
Operator poinformuje abonentów o zmianie cen swoich usług w związku z podwyżką VAT na stronie internetowej lub w prasie
Dostawcy usług telekomunikacyjnych, czyli telefonicznych, internetowych, telewizji kablowej byli w kłopocie. W myśl prawa telekomunikacyjnego musieli informować na piśmie odbiorców o każdej zmianie warunków i cen. W związku z podwyżką VAT takich zawiadomień musieliby wysłać 35 mln. Wiązałoby to się ze znacznymi kosztami i obciążeniem poczty.
Mniej powinności
Tak jednak nie będzie. Ustawodawca w ostatniej chwili znalazł rozwiązanie.
– W noweli do niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej, czyli w ustawie zmieniającej wysokość VAT, znalazł się przepis wprowadzający do prawa telekomunikacyjnego art. 61a, który przewiduje uproszczony sposób wykonywania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta