Niedroga komunikacja z klientem
Dzięki telefonii internetowej nie ma już firm, których nie byłoby stać na profesjonalne, telefoniczne biuro obsługi klienta. Niepotrzebny jest do tego ani lokal, ani kosztowny sprzęt
Telefonia internetowa (Voice over Internet Protocol) umożliwia uruchomienie wielu dodatkowych usług telefonicznych. Jedną z nich jest biuro obsługi klienta (call center). Takie wirtualne centrum może mieć – niemal bezinwestycyjnie – każda, nawet mała firma.
W przypadku tradycyjnego centrum firma musi liczyć się z zakupem skomplikowanego oprogramowania i dodatkowego sprzętu. Do uruchomienia VCC (Virtual Call Center) wystarczą komputer z dostępem do Internetu, mikrofon i słuchawki. Potrzebne jest oczywiście odpowiedniej jakości łącze internetowe, gdyż wirtualne call center działa poprzez połączenia głosowe realizowane za pośrednictwem Internetu.
Sposób obsługi połączeń zależy od klienta. Może odbywać się przy użyciu aplikacji typu softphone i słuchawek podłączonych do komputera, za pomocą profesjonalnych telefonów IP, bramek VoIP, a także telefonów komórkowych. Konieczne jest zatem posiadanie tych urządzeń.
– Aby korzystać z usług wirtualnego, telefonicznego biura obsługi klienta, wystarczy łącze internetowe o przepustowości wynikającej z maksymalnej liczby jednocześnie odbieranych w call center połączeń i pasma 50 – 100 kbps na jedną rozmowę. Trzeba też założyć konto u wybranego dostawcy – mówi Przemysław Siwek, dyrektor rozwoju w IPFON. – Cała reszta jest po stronie dostawcy. Firma nie musi inwestować w specjalny sprzęt czy oprogramowanie.
Nie trzeba też wynajmować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)