Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niedroga komunikacja z klientem

10 marca 2011 | Moje pieniądze | Barbara Mejssner

Dzięki telefonii internetowej nie ma już firm, których nie byłoby stać na profesjonalne, telefoniczne biuro obsługi klienta. Niepotrzebny jest do tego ani lokal, ani kosztowny sprzęt

Telefonia internetowa (Voice over Internet Protocol) umożliwia uruchomienie wielu dodatkowych usług telefonicznych. Jedną z nich jest biuro obsługi klienta (call center). Takie wirtualne centrum może mieć – niemal bezinwestycyjnie – każda, nawet mała firma.

W przypadku tradycyjnego centrum firma musi liczyć się z zakupem skomplikowanego oprogramowania i dodatkowego sprzętu. Do uruchomienia VCC (Virtual Call Center) wystarczą komputer z dostępem do Internetu, mikrofon i słuchawki. Potrzebne jest oczywiście odpowiedniej jakości łącze internetowe, gdyż wirtualne call center działa poprzez połączenia głosowe realizowane za pośrednictwem Internetu.

Sposób obsługi połączeń zależy od klienta. Może odbywać się przy użyciu aplikacji typu softphone i słuchawek podłączonych do komputera, za pomocą profesjonalnych telefonów IP, bramek VoIP, a także telefonów komórkowych. Konieczne jest zatem posiadanie tych urządzeń.

– Aby korzystać z usług wirtualnego, telefonicznego biura obsługi klienta, wystarczy łącze internetowe o przepustowości wynikającej z maksymalnej liczby jednocześnie odbieranych w call center połączeń i pasma 50 – 100 kbps na jedną rozmowę. Trzeba też założyć konto u wybranego dostawcy – mówi Przemysław Siwek, dyrektor rozwoju w IPFON. – Cała reszta jest po stronie dostawcy. Firma nie musi inwestować w specjalny sprzęt czy oprogramowanie.

Nie trzeba też wynajmować...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8873

Spis treści

Ekonomia

BZ WBK-Aviva chce być rynkowym liderem
Będzie odpowiedź Balcerowicza na list Rostowskiego
Cały świat zaczyna lubić Rosję
Coraz bliżej fuzji na rynku gazu
Cytat dnia - Guenther Oettinger
Czekamy na przejęcia w finansach
Firmy ruszają na kapitałowe łowy
Jeśli bezrobocie ma spaść, to potrzebne są pieniądze
Kalendarium gospodarcze
Klienci omijają fundusze akcji
Kolejna odsłona sporu o miliardowe odszkodowanie
Kompania Węglowa zatrudni absolwentów
Koszty utrzymania biur będą rosły
Liczba dnia - 250 tys. ton wyniosła produkcja pieczarek w Polsce
Nowe inwestycje na miejscu po stoczni Gdynia
OFE nie będą lokować 90 proc. środków w akcjach
Obligacje z Gaz-System
Petrolinvest zyskał pieniądze na wiercenia w Kazachstanie
Pierwsze w historii zyski Xeliona
Polska atrakcyjna dla turystów
Powrócił strach o peryferia strefy euro
Pozew nie zwiększy emerytur
Prawie 1,6 mld złotych na reklamę w sieci
Prywatyzacja, która się nie uda
Przez podwyżki cen sklepy trafią do szarej strefy?
Rekordy się oddalają
Rok transakcji w większości branż
Rolnicy skazani na nierówne dopłaty
Ropa droga, ale jej nie zabraknie
Rośnie popyt na samoloty
Rząd wyeliminował ważnego gracza
Samorządowa kolej ciągle pod kreską
Samorządy apelują: nie ograniczajcie nam inwestycji
Szef przed sądem
Szkodliwa fikcja statystyczna
Testy dla banków okazały się łagodniejsze
Unia chce walczyć z energią z węgla
Uwaga na ekspertów!
W skrócie
Więcej czasu na składanie ofert kupna Lotosu
Większe dywidendy z banków
Wyższa rentowność polskich obligacji
Załamanie w budownictwie
Zielona energia to też biznes
Zmiany w OFE obniżają wartość giełdy
Zamów abonament