SISKOM: „Nie” dla podwyżek cen biletów
– Zachowanie atrakcyjnych cen biletów jest konieczne, jeśli miasto chce powstrzymać wzrost liczby samochodów w już i tak zakorkowanej stolicy – twierdzi Jakub Adamski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, które dziś składa w tej sprawie pismo do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Zamiast sięgania do kieszeni pasażera stowarzyszenie proponuje lepsze wykorzystywanie pieniędzy przeznaczanych na transport.
Według SISKOM-u zbyt dużo autobusów dubluje trasy metra, tramwajów i kolei, a zbyt mało jeździ buspasami. – Skrócenie lub likwidacja tras tylko siedmiu linii, których droga w największym stopniu pokrywa się z komunikacją szynową, przyniosłoby oszczędności rzędu 10 mln zł – przekonuje Adamski. – A gdyby wprowadzić realny priorytet dla tramwajów, tak by średnia prędkość wzrosła z 15 do 25 km/h, wówczas będzie można oszczędzić na energii od 50 do 80 mln zł rocznie.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)