Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W dźwięku ciszy oczekiwać jutra

12 lipca 2011 | Życie Warszawy | kret

Japoński duet Ashita tworzy muzykę z dźwięków ziemi i wody, łącząc je z brzmieniem klawiszy i gitary elektrycznej. Posłuchamy ich dziś w CSW.

Hiroko Komiya używa materiałów takich jak kamień, bambus, piasek, liście, muszle. Ale wykorzystuje też dzwonki, bębenki i instrumenty perkusyjne, które dają proste efekty pozbawione linii melodycznej.

Druga połowa duetu Ashita, tworzący niezależnie artysta Kazuya Nagaya, komponuje muzykę ambientową, bazując na instrumentach sakralnych i etnicznych pochodzących z buddyjskich i hinduskich obrzędów, które uzupełnia brzmieniem keyboardów i gitary. Pracował z tancerzami, malarzami oraz mnichami tybetańskimi i szamanami, a także z mistrzem minimal techno Plastikmanem oraz wirtuozem trąbki Toshinorim Kondo.

Projekt Ashita skupiony na dźwiękach, które – jak mówią artyści – stopniowo przywracają spokój i ciszę – jest poświęcony wydarzeniom w Japonii.

– Straciliśmy tak wiele – mówi Komiya. – Jednak z nadzieją wyglądamy jutra. A jutro po japońsku to ashita.

Kazuya Nagaya & Hiroko Komiya – Centrum Sztuki Współczesnej, ul. Jazdów 2, tel. 22 628 12 71 wtorek, godz. 20 bilety 25 zł

Brak okładki

Wydanie: 8976

Spis treści
Zamów abonament