Teatr unosi się nad sceną
Mamy tak przestarzałą technikę teatralną, że nie przyjeżdżają do nas najlepsze inscenizacje ze świata
Jeszcze niedawno był to problem organizatorów koncertów.
Kiedy Peter Gabriel przygotował widowisko „Downside Up" z muzykami grającymi „do góry nogami" i sceną podwieszaną pod kopułą sal koncertowych, Polska była jedynym krajem, do którego były lider Genesis przyjechał z okrojoną scenografią – nie dysponowaliśmy bowiem obiektami do zaprezentowania oryginalnej wersji. Z tych samych powodów nie dotarł do nas Coldplay i jego „Viva la vida!".
Sytuacja na rynku koncertowym poprawiła się, działają dwie nowe hale – w Łodzi i Trójmieście.
Rozwiązania scenograficzne przenikają jednak z show-biznesu do teatru, ten zaś nie jest przygotowany na ich zastosowanie. „Hamleta" Luca Percevala z Thalia Theather w Hamburgu, do którego scenografia jest podwieszona do konstrukcji nadscenia i waży 4 tony, chciały pokazać poznańska Malta i łódzka Klasyka Współczesności.
– Warunki techniczne były już ważnym elementem negocjacji przy sprowadzeniu wcześniejszego spektaklu Luca „The Kennedys" w 2010 r. – mówi Michał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta